Velkommen I Den Lille Børnehave

Om Den Lille Børnehave

Børnehaven er beliggende i Frederikshavn, tæt på Hørkærområdet og med mange udflugtsmuligheder.
I Frederikshavn er der mulighed for at komme både til skov og strand.

Børnehaven er en selvejende institution som startede 1/10-65.

Vi har driftsoverenskomst med Frederikshavn Kommune.
D.v.s. at de anviser børn og giver økonomiske midler hertil.

Børnehaven er indrettet i en gulstensbygning som er lejet af Frederikshavn Boligforening.

Vi har plads til ca. 50 børn fordelt på 2 stuer, stuerne hedder Mariehøns og Solsikker.

Hver stue har 4 små rum som kan bruges til leg. Stuerne er bundet sammen af et alrum der bruges til for eksempel at spise morgenmad og der der skal videre i skole spiser sammen.

Legepladsen er indrettet med mange forskellige legemuligheder. Der er cykelbane, fodboldbane, sandkasse og
klatretræer. Små og store buske danner kroge og huler, Vi har også traditionelle legepladsredskaber – rutsjebane, legehus,
gynger, balancebom og en dejlig bålplads. Vi skaber rum og mulighed for leg og aktiviteter både ude og inde.

Vi bruger AULA til information/kommunikation til forældre.

Forældre bruger AULA til at give besked om ferie/fri/sygdom og til at tjekke barnet ind/ud på skærmen når de kommer og går hjem.

I forbindelse med vinterferie, påske, sommerferie, efterårsferie og jul for I en anmodning fra os om at indberette ferie eller komme/gå tidspunkter for en given periode

Dagens rytme

Vi åbner kl. 06.45, men der vil være mulighed for at, søge om udvidet åbningstid fra kl. 06.00 ved begge forældres arbejdsrelateret behov.

Indtil kl. 07.30 kan barnet medbringe morgenmad (se kost politik) og der er  morgenhygge og leg.

ca. kl. 09.00 går vi ud og spiser formiddagsmad (det sørger børnehaven for, betaling 25 kr. pr måned)

Derefter leg på legepladsen, tur ud af huset eller anden aktivitet.

Ca. kl. 11.30 spises der medbragt madpakker.

Ca. kl. 12.15 middagssøvn for de børn med behov. Her afholdes der rundkreds for de andre børn, hvor der synges, læses historier, holdes fødselsdag og et stor fokus på leg/læring.

Derefter leg ude/inde.

Ca. kl. 14.00 spises der medbragt frugt

Efter frugt, står den på leg/oprydning og hygge.

Vi lukker kl. 16.30 mandag til torsdag - fredag kl. 15.45

Vi bruger udelivet meget og indretter ofte dagen efter vejr og vind - så godt udetøj/fodtøj har børn brug for i Den Lille Børnehave.

Se kostpolitik.